Ono toto ide ešte ďalej, než k jednej fľaši. Ak sa človek naozaj začne riadiť týmito odporúčaniami, ktoré som vypísala z knihy, tak to v praxi znamená:
- od 2-3 týždňov dávať raz za deň fľašu
- bolesti bradaviek sú úplne normálna súčasť dojčenia a jej riešením je prestať dojčiť a podávať fľašu
- dojčiť z jedného prsníka min. 15 - 20 minút (čo v praxi znamená buď dojčiť len z jedného prsníka alebo dojčiť dieťa nasilu, aj ak prsník pustí a potom ho odmietne prijať, alebo mu v tejto situácii druhý prsník už neponúknuť a ak plače dokŕmiť fľašou alebo dať cumlík)
- nedojčiť skôr ako po 2. hodinách - to v praxi znamená nepoužívať dojčenie na žiadnu z jeho funkcií, nahrádzať prsník cumlíkom
Je skutočne mizivé percento matiek, ktoré pri dodržiavaní týchto zásad dokáže dojčiť aspoň pár mesiacov.
Nehovoriac o tom, že dr. Weissbluth, ktorý je pediater a mal by praktizovať medicínu založenú na dôkazoch, nemá vôbec problém odporučiť matke novorodenca v období výlučného dojčenia, podávať raz denne umelé mlieko. Napriek tomu, že výlučné dojčenie znamená, že dieťa nemá prijímať v tomto období žiadnu inú potravu ako materské mlieko a že umelé mlieko je liek, s vedľajšími účinkami, ktorý by dieťa malo dostať iba v prípade, že nie je žiadna iná alternatíva.
mamickalenocka píše:tak je tam urcite aj vela uzitocneho, napr. Každý rodič má možnosť predísť všetkým problémom so spánkom, ak s prevenciou začne včas a ak si bude odmalička všímať prirodzený spánkový rytmus svojho dieťaťa a bude ho rešpektovať.
Toto nie je žiadna metóda! Toto je to, čo každá matka inštinktívne bude robiť, pokiaľ jej niekto nebude rozprávať čo všetko je pre dieťa "dobré" a pokiaľ dostane vzory pre materstvo, ktoré nebude diktovať norma kŕmenia fľašou umelým mliekom.
Nehovoriac o tom, že táto metóda nerešpektuje prirodzený spánkový rytmus dieťaťa. Propagátorka tejto metódy sa snaží, aby jej odporúčania takto pôsobili, ale keď človek skutočne preštuduje knihu samotného Weissblutha, je zrejmé, že toto je snaha v prvom rade čo najskôr odpútať dieťa od matky a v druhom rade o nastolenie rutiny, režimu, bez ohľadu na to, ako to vníma dieťa.